3-gradigt halt vänster bak

Jag har gått lite orent några dagar. I förmiddags kontaktade jag farbror doktorn eftersom jag vaknade med en kraftig hälta. Efter en längre tids väntan på den så kallade drop in-mottagningen blev jag utsatt för hältutredning inklusive böjprov. Är tacksam att han hoppade över longering på olika underlag.... Att bli böjd och bänd åt olika håll gör förbannat ont när man har ont i knäet.

- Du har en meniskskada och ett uttänjnt ledband.
- Åhå... Hur kom du på det?
- När jag klämde på ledbanden stönade du bara, när jag böjde åt andra hållet i knäleden skrek du. Helt klart menisken.


Se där. Tänk vad de får lära sig på läkarutbildningarna nu för tiden. Doktorn haltade för övrigt han också. Och gick på kryckor.

- Vad har du gjort?
- Åkt skidor. Det gick inget bra alls.


Nä. Det såg jag ju. Tyckte att han kunde låna ut en krycka till mig men se det gjorde han inte. Jag får halta vidare utan stöd i livet och vänta på en magnetröntgen istället.

Undrar för övrigt hur gammal man är när man avslutat sin läkarutbildning? Denne farbror doktor såg ut att vara max 22. Men han var både snygg och trevlig. Och halt.

//


Kommentarer
Postat av: Veronica

He he du är bara så rolig Anna , kan se dej kutande runt i en volt varv efter varv... ;)

Skönt att ledbandet inte va av i varje fall men nu får du ta d lugnt ett tag så resten läker :) Krya på dej !

2009-11-03 @ 10:38:40
URL: http://stallvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0