En elak mor

(Annika K! Jag vågar inte göra annat än uppdatera då´rå.... =) Kram på dig!)

- Mamma, varför får inte jag gå med mina kompisar och knacka dörr och se ut som ett monster och få godis och pengar?
- Därför att din mamma och pappa tycker att det är ett satans oskick att springa runt och tigga godis.


Sonen är deprimerad över sina föräldrars aviga inställning till den amerikaniserade versionen av Allhelgonahelgen. Den här helgen föredrar vi att, utan en massa bestyr, vara hemma och ägna en extra tanke till dem som inte finns kvar bland oss. Att andra låter sina ungar springa runt och tigga hos grannarna är deras ensak, men våra gör det inte och har aldrig gjort. Det här är inte bundet till enbart hösten. Vi är lika elaka på påsk. De påskkärringar som eventuellt vågar knacka på hos Carlssons brukar få en clementin eller kanske - om inte maken käkat upp det - någon liten godisbit, men våra egna påskgubbar och påskkärringar får stanna hemma. Så det så.

I övrigt går helgen i pysslandets tecken. Jag ska vara med i dressyrmaskerad i morgon och det ryktas om att Nettans ryttare starkt kommer att påminna om Karlsson på Taket.

Nu ska jag tillverka en propeller.

//


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag väntar med spänning på att få se er allihopa imorn på klubben, tror det kommer bli en mycket rolig dag =) Så vi ses imorn bitti. kram!

2009-10-31 @ 14:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0