Jag finns numera på bulgariska!

För tre år sedan engagerades jag som medförfattare (och fotograf faktiskt!) till en bok om direkthandel. Det blev ett mastodontjobb med massor av nedplöjd tid och engagemang. Att sedan se den in real life kändes nästan smått utopiskt. Nu är det snart två år sedan den gavs ut av Liber och den används som lärobok vid universitet och högskolor. Kul!

Häromdagen damp det ner ett bokpaket i brevlådan. Vad var detta? Det var något bekant över omslaget men vem fasen kunde läsa vad det egentligen stod?? Det tog en stund innan jag kopplade; boken har översatts och givits ut i - Bulgarien! Av alla länder. Lite otippat. =)


Kommentarer
Postat av: Annika Karlbom

Grattis! Hoppas den inbringar något mer än ära och berömmelse.

2009-09-16 @ 23:36:39
URL: http://www.teamfix.wordpress.com
Postat av: Anna Carlsson-Käck

Tyvärr inte. En komplicerad historia om ett avtal som helt plötsligt ignorerades. Jag har fått bra betalt för den svenska upplagan men ett avtal är ett avtal. Jag fick rådet från en jurist att driva det vidare men jag vågar inte riskera att stå där med rättegångskostnader. Det är det inte värt.

2009-09-17 @ 08:40:42
URL: http://ordagranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0