Öm i fossingarna

Min halta häst är nu hemkommen från Tant veterinären. Det visar sig att min halta häst helt plötsligt inte är halt... Och det är ju bra! (Fast skumt för igår kväll ville hon inte vända åt vänster...)

Efter nästan två timmars utredning med spring, böj, longering ute, longering inne, provocerande ridprov i 15-20 minuter konstateras att hon helt enkelt med största sannolikhet "bara" är öm i fötterna. Vila inne på mjukt underlag några dagar till men ska ridas som vanligt, men i mjuk sandpaddock. Hon hade visserligen en engradig böjprovsreaktion på vänster bak, men inget som syntes under ridningen. "Hon är trots allt 18 år och har opererat det där bakbenet för tio år sedan. En viss reaktion måste man nästan räkna med."

Tack, någon där uppe. Jag hade nästan räknat ut min häst redan. I natt ska jag sova jättegott.

//


Kommentarer
Postat av: Mia

Så skönt att det inte var så allvarligt med hästen. Här har vi en halt hund, som fått tid hos veterinären nästa vecka. Får se vad det kan vara. Ha en bra helg!

// Kram...

2009-09-11 @ 15:24:29
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: christine

Skönt! Såna där veterinärbesök är som att vinna högsta vinsten på lotteri!

2009-09-12 @ 14:17:07
URL: http://www.nogg.se/cejis
Postat av: Annika Karlbom

Härligt att söta Nettan bara är lite öm i fötterna. Vilken dam i mogen ålder är inte det?

MvH Annika Karlbom

2009-09-13 @ 21:06:43
URL: http://www.teamfix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0