Patrick Swayze död

Jag har aldrig varit någon äkta filmentusiast. Är extremt dålig på att lägga både filmtitlar och skådespelarnamn på minnet och i en konversation där jag och filmtyckande ska kombineras ligger jag hoppplöst efter. Varför tar jag då så illa vid mig när jag i morse, lagom till frukost, får höra på nyheterna att Patrick Swayze är död?

Om någon frågar mig vilken film i livet som jag minns bäst och som har betytt något för mig, önskar jag att jag kunde svara något extremt djupt och eftertänksamt. Men ack nej. Mitt svar skulle tveklöst bli Dirty Dancing (1987). Det måhända att Dirty Dancing inte håller måttet för vad som är politiskt korrekt när det gäller film, men för mig - och för många andra - är DD filmen no 1.

Nu är Patrick Swayze död. I cancer. På tok för tidigt. Ikväll ska jag plocka fram den gamla VHS:en och stoppa in min extremt dåliga kopia av Dirty Dancing. Han är lite suddig bitvis, den där Patrick, men det gör inget. Jag ska njuta av varenda sekund.

http://www.youtube.com/watch?v=6oKUTOLSeMM




//

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja fy vad trist varför han av alla?

Jag har sett de flesta av hans filmer och tycker han varit en toppen skådespelare. Inget slår ju Dirty Dancing som jag och syrran såg på bio i Henån första gången.

2009-09-15 @ 08:39:43
URL: http://stallvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0