"Någon som sett Anna?" - Hon jobbar!

Det är mycket jobb nu. Men det är roligt jobb så då går det ju an. Det innebär dock att jag blir en dåååålig bloggare. Sorry.

I lördags var det dags för tävling igen. Vi var på Skaftö Ridklubbs lokala dressyrtävling för häst och det gick alldeles åt skogen. Helt och hållet dålig planering från vår sida. Hur ska man kunna prestera utan ordentlig framridning liksom? Stackars Nettan och Jennie gjorde så gott de kunde men domarens protokoll från båda klasserna (LC:1 och LB:0) var obönhörligen skitdåliga. Med all rätt, fast jag måste ändå säga att de fick onödigt dåligt betalt, åtminstone för den andra ritten. Ökningarna var klockrena men blev knappt godkända. Nåväl. Vi skrattade åt eländet, hade en skön dag i solen och tar nya tag om två veckor.


På väg mot framridningen. Emilia från Orust Ridklubb 
på Ascot och Jennie på Nettan.

Ett litet problem har smugit upp på vår hästhimmel. Nettan är ömfotad på gränsen till halt. Hovslagaren kommer på fredag och ska ta en titt och sätta på sulor fram. Måtte det räcka med det så att det inte är något allvarligare än så. JAG VILL INTE HA EN HALT HÄST I SOMMAR OCKSÅ!!!!! Det hade vi nog av i sensomras.

Idag har jag varit fotomodell. Jag och Nettan. Usch så läskigt. Kan inte säga exakt vad det handlade om ännu men resultatet kommer så småning om i RIDSPORT. Jag fotar ofta i mitt jobb och skrattar rått åt alla som åmar sig och inte vill vara med på bild. Jag ska genast sluta med det och bli en mer förstående fotograf...

//

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0